سجی

وَاذْکُرِ اسْمَ رَبِّکَ وَتَبَتَّلْ إِلَیْهِ تَبْتِیلًا

سجی

وَاذْکُرِ اسْمَ رَبِّکَ وَتَبَتَّلْ إِلَیْهِ تَبْتِیلًا

از تعاملات و صبحت ها و برخوردهایی که با روس‌ها داشتم و توجه‌مو جلب کرده براتون می‌نویسم...

+اولین برخوردم با روس‌ها همان سال اول تحصیلم بود که مترجم دو استاد دانشگاه از سن پترزبورگ بودم، یادمه آقا اصلا کنار من راه نمی‌رفت و نگران بود از این بابت و مدام دستش روی روسری همسرش بود و اونو جلو می‌کشید، آقا برای اومدن به ایران ریش گذاشته بود و وقتی هم که سوار مترو شدیم بهم گفت شنیدم اگر آقایی بیاد قسمت ویژه‌ی خانم‌ها سرش رو می‌برن و اینو با حرکت دست هم نشون می‌داد!! 

+ برای ترجمه با آقایی صحبت می‌کردم، قرار بود بیاد ایران و میگفت تو که قراره اونجا مترجمم باشی به خانوادت چی میگی؟! فکرای عجیب و غریب و تاسف باری در مورد روابط سختگیرانه‌ی خانم‌ها و آقایون دارن و براش سوال بود که برای ازدواج شماها چطور آشنا میشین..!

+ مورد بعدی بهم میگفت می‌دونم ایران هوای گرمی داره، شما سوار شتر میشین؟!://

(آدم نمی‌دونه از شنیدن این حرفا بخنده یا گریه کنه)... در مورد ماشین و سطح پیشرفت و مدرنیته و این‌ها ازم پرسید و حسابی براش توضیح دادم و از جهل رهایی دادمش:) چند تا عکس زیبا هم از تهران ضمیمه کار کردم!

+مورد بعدی بهم میگفت مسلمونا آدمای حیله گری هستن و حتی نموند که براش توضیح بدم یا دفاعی کنم!

+ مورد بعدی از تعدد همسر در ایران می‌پرسید و میگفت شنیده که رواج داره!



  • سجاء

نظرات  (۳)

این قضیه فقط مال روس ها نیس
متاسفانه رسانه های غربی همه جا سمپاشی کردن و من این مسئله رو کم و بیش بین تمام دوستای خارجی م دیدم... که هر کدوم مال یه نقطه ی دنیا بودن :(


پاسخ:
بله برف دونه جانم
انقدر بذ ضد ایران صحبت میشه که باور عموم مردم در اقصی نقاط جهان یه چیرای عجیب و غریب و غیرقابل باوری شده...
  • دِیـــــگــَر سُـــــــو
  • این نشون دهنده ی شدت گردش آزاد اطلاعات و نبود سانسور در دنیای مدرن و صداقت و بی طرفی رسانه های جهانه ...
    پاسخ:
    بله متاسفانه همین‌طوره...
    و‌گاهی بار سنگینی رو دوشم حس می‌کنم که من باید چه نقشی ایفا کنم ..!
  • دِیـــــگــَر سُـــــــو
  • راستی کانال تلگرامیتون چرا فعال نیست ، من الان دارم پست های ماه های قبل رو میخونم . و چقدر قشنگ اند. 
    پاسخ:
    سلام
    تلگرامم رو یک بار دیلیت اکانت کردم و کانال از دسترسم خارج شد متاسفانه!
    یک هفته‌ای هست کانال دیگه‌ای ایجاد کردم، خوشحال میشم بپیوندید..
    Sajaa01@

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">